fredag den 14. marts 2014

Årets MUST haves...

Som I nok har opdaget, er pastellerne et must have i år. Skønne lyse, bløde og dusede farver skal præge dit hjem og det bliver fantastisk. Generelt skal man bare ikke være farveforskrækket… Jeg vil prøve at samle et lille udvalg af, hvad jeg synes der kunne være fantastisk at have i mit eget hjem…

Bord fra Normann Copenhagen, lysestage fra HAY, træfigur fra Kay Bojesen og vase fra Kähler

HAY puder og smukke illustrationer - Gemstones fra Ditte Gjode

Lysestager fra Ferm Living

Marmor lysestager med kobber detalje fra MENU

Lysestage til at hænge på væggen fra MENU, træfigurer fra Kay Bojesen, porcelænskrukke fra Finnsdottir samt fyrfadsstage fra Tom Dixon

Foruden pastellerne, er marmor kommet for at blive i det næste lange stykke tid. Lækkert! Herunder har jeg vist et udvalg af lækkert marmor, der ville pryde ethvert hjem…



Repost fra hoghbloggen.dk👍



Repost fra llillau.blogspot.dk👍

Generelt er natur materialer i alle afskygninger også på menuen her i år 2014. Det stemmer godt overens med DIY tendensen (Do It Yourself). Mange ønsker at sætte et personligt præg på deres hjem, med hjemmelavede møbler eller tingeltangel, og her kommer natur materialerne ind i billedet; Lav din egen sofa eller sofabord, bygget op af europapaller, hæng billeder op af flotte fjer, årer fra et gammel træ eller flotte forskellige typer af sten. Det er kun fantasien der sætter grænser…

En af mine kommende projekter, håber jeg på at blive at lave en hjemmelavet hylde, af råt træ, hængt op med bælter af læder, boret fast på væggen. Et andet projekt jeg skal til at igang med, der godt nok ikke har noget med naturen at gøre som sådan, er at male et gammelt møbel. Billeder følger når projektet er skudt igang i den kommende tid!

Vi kommer heller ikke helt uden om det grafiske look, der også prægede år 2013. Det fortsætter lidt endnu, hvilket jeg er glad for. Et godt tip er, ikke at overdosere mængden af det hårde look, da det nemt bliver for meget.


Endelig kommer vi også til at se lidt til det mere bombastiske look igen. Svulmende lysekroner, store pyntegenstande som vaser og lysestager, materialer som velour og silke. Elegante tapet mønstre, som kan komme i ramme, hvis ikke man tør at springe ud i en hel væg samt arvestykker, der kan komme frem i dagens lys igen…


Sæt igang😉

Ingen kommentarer:

Send en kommentar